Thursday, December 18, 2014

Hubungi Pengedar Sah Kami!

SINGAPORE
Sheeda Enee - +6598560716

JOHOR
Taman Saujana
Liza - 0108894537
Pasir Gudang
Siti Suhailah - 0163061037
Azlin - 0167137345
Kota Tinggi
Azilah - 0137291940
Saiful - 0127946562
Desaru
Rose - 0197616402
Azlin - 0167137345
Ulu Tiram
Maslela - 0173422906

PERAK
Samahah - 0122608057

PAHANG
Pekan
Husmawati - 0139648355

SARAWAK
Kuching
Eeza - 01114042400
Miri
Lindha Thee - 0148908441

Petua Kulit Cantik..Nak Awet Muda?



Panduan kekalkan kulit segar dan cantik

Kebanyakan orang memberikan penjagaan yang berat sebelah kepada kulit iaitu organ perlindungan terbesar bagi kita. Kecantikan seseorang tidak tertumpu kepada kulit wajah yang mulus saja, tetapi kesihatan kulit badan secara keseluruhan termasuklah di kaki.

Ramai sanggup berhabis membeli set penjagaan kulit muka. Tetapi tahukah anda sebenarnya kulit kita secara umumnya memerlukan lima perkara untuk kekal sihat dan cantik seperti yang digariskan oleh Pakar Dermatologi di Louisiana, Dr Patricia Farris iaitu:

* Antioksidan

Kegunaan antioksidan dalam mengekalkan kesihatan kardiovaskular (jantung) dan pencegahan kanser sudah lama diketahui. Ia ditemui dalam banyak makanan seperti buah-buahan, sayur-sayuran, makanan laut dan minyak. Antioksidan melawan kesan radikal bebas yang memusnahkan molekul dan akhirnya merosakkan sel yang sihat. Antioksidan bukan saja bagus untuk kulit bahkan ia memberi manfaat kepada setiap sel di dalam badan.

Ada banyak jenis antioksidan yang berguna kepada kulit, tetapi dua yang mendapat perhatian meluas ialah vitamin C dan E. Vitamin C membantu membina kolagen supaya kulit jadi tegang. Ia banyak di dalam bijirin penuh, epal dan buah-buahan sitrus. Manakala vitamin E pula melindungi membran sel dan merangsang nutrien asas pada kulit untuk melawan kerosakan disebabkan sinaran ultra lembayung.

* Perlindungan daripada cahaya matahari

Apabila menggunakan krim tabir suria, kita bukan saja melindungi diri daripada penyakit seperti kanser kulit malah mencegah daripada tanda penuaan sebelum waktunya akibat pendedahan berlebihan kepada cahaya matahari.

Kulit yang terdedah kepada cahaya matahari akan menjadi gelap, cepat berkedut dan kurang elastik berbanding bahagian kulit yang terlindung daripada selaran sinar ultra lembayung.

Kita boleh melindungi kulit dengan menyapukan krim pelindung suria (yang mempunyai SPF melebihi 15 dan perlu disapu 20 minit sebelum keluar rumah) atau memakai baju lengan panjang, topi atau payung.

* Asid lemak asas (EFA)

Asid lemak asas adalah komponen penting dalam diet sihat. Ia membantu membina membran sel untuk mengekalkan kandungan air dan nutrien dalam badan. Asid lemak ini juga membentuk lapisan minyak yang melindungi kulit daripada kerosakan akibat kesan sinar ultra lembayung dan pencemaran.

Tanpa asid lemak asas ini, membran sel pada kulit tidak dapat menjalankan fungsinya sebagai pelindung dengan baik. Akibatnya kulit akan mengalami kekurangan air dan mudah menghasilkan sebum yang tidak dikehendaki, akhirnya menyebabkan kulit kering, mudah alami keradangan dan noda.

Sumber asid lemak asas ialah ikan air sejuk seperti salmon dan sardin, minyak kesumba (safflower) dan falxseed, kacang buncis, walnut dan bayam. Anda boleh mengambil makanan tambahan omega-3 untuk memperbaiki kesihatan kulit.

* Air

Dianggarkan 55 hingga 75 peratus daripada badan manusia terdiri daripada air. Air menyingkirkan toksin daripada badan, membolehkan sel menyerap nutrien dan melancarkan sistem pencernaan. Mungkin ramai tidak sedar badan kita kehilangan air setiap masa melalui pernafasan dan perpeluhan. Jadi untuk memastikan sistem badan berjalan lancar, kita perlu minum banyak air setiap hari.

Kulit juga memerlukan air untuk membuang semua bahan yang boleh mencemarkan kesihatannya dan boleh menyebabkan masalah seperti jerawat. Kulit yang cukup air kelihatan segar, licin dan sihat.

* Pembersihan
Inilah adalah perkara asas dalam rutin penjagaan kulit. Ia bukan saja menghilangkan kekotoran, pencemaran dan minyak yang membuatkan pori tersumbat, tetapi turut menyediakan kulit menyerap dengan baik bahan aktif daripada produk penjagaan yang kita gunakan.

Bukan semua pencuci adalah sama, sebaiknya carilah pencuci yang bebas sabun. Sabun yang anda gunakan untuk kulit badan tidak sesuai untuk membersihkan kulit muka kerana ia terlalu `kuat'. Pilih pencuci yang sesuai dengan keadaan kulit anda. Apapun jenis pembersih yang anda gunakan, urutkan ia pada muka selama 20 saat supaya ia berpeluang melakukan tugasnya membersihkan wajah anda.

Sambung Baca: http://anizyn.blogspot.com/2014/01/5-panduan-kekalkan-kulit-segar-dan.html#ixzz3MK4MdYms


BBplus Collagen cantikkan kulit dari dalam
Whatsapp 0197646299

Kebaikan Kopi..Hei Coffee Lovers! Read this!



Dari dulu minum kopi telah menjadi bagian dari gaya hidup. Tapi selain menjadi teman untuk berbincang, kopi juga berguna untuk menjaga kesehatan. Berikut ini 5 manfaat di antaranya, yang boleh Anda peroleh jika Anda adalah pencinta kopi:

1. Mencegah penyakit saraf
Peminum kopi berkafein cenderung terhindar dari penyakit Alzheimer dan Parkinson. Kandungan antioksidannya mencegah kerusakan sel yang terkait dengan penyakit Parkinson. Sedangkan kafeinnya menghambat peradangan di dalam otak yang terkait dengan Alzheimer.

2. Melindungi gigi
Kafein di dalam kopi bersifat antibakteri dan antilengket, sehingga dapat mencegah tumbuhnya bakteri yang menggerogoti lapisan gigi. Minum kopi secangkir setiap hari terbukti dapat mencegah risiko kanker mulut sampai 50%. Zat di dalam kopi juga dapat membatasi pertumbuhan sel kanker dan kerusakan DNA.

3. Menurunkan risiko kanser payudara
Menjelang masa menopause, wanita yang mengonsumsi 4 cangkir kopi sehari mengalami penurunan risiko kanker payudara sebesar 38%. Kopi melepaskan fitoestrogen dan flavonoid yang dapat menahan pertumbuhan tumor. Namun manfaat tersebut tak ada jika seseorang minum kurang dari 4 cangkir kopi setiap hari.

4. Mencegah diabetes
Orang yang mengonsumsi 3-4 cangkir kopi secara reguler atau kopi dekaf (kadar kafeinnya dikurangi) akan menurunkan risiko penyakit diabetes hingga 30%. Asam klorogenik di dalam kopi bisa mencegah resistensi insulin yang menjadi penyebab penyakit ini.

5. Menetralkan bau
Ampas kopi berguna untuk menetralkan bau tidak sedap, misalnya di dalam lemari makan atau lemari es.

Nak cuba Mineral Coffee? 
Whatsapp Fadz 0197646299


Friday, August 29, 2014

Testimoni Bio Seleza ~ Cyst

~ KELUAR SELEPAS 10 HARI 
Perkongsian terbaru dr pengguna BIO SELEZA.

" Baru guna 10 hari. Dengan izin Allah, period kuar beserta darah cyst. Alhamdullillah. terima kasih Allah.."

Ada kenalan korang yang hadapi cyst ni? Jom bantu dan ikhtiar dengan BIO SELEZA feminin pad

Whatsapp/SMS saya 0197646299 . Share post ni kat kawan-kawan yang ada masalah cyst/ senggugut. Mana tau boleh bantu kawan korangpanty liner ada. pad biasa dan untuk heavy flow pun ada. 

But ada special promosi . campur-camput dalam 1 kotak. pantiliner ada, pad pun ada. lagi jimat!

Jika minat nak jadi agen, pun boleh whatsapp saya k fadz 0197646299



Gambar di bawah terpaksa dihitamkan sebab ia adalah ketulan cyst yang keluar bersama darah

Thursday, January 9, 2014

Tanda-tanda Badan Bertoksin


** Tanda-tanda toksin dalam badan ** 

<3 Kerap sakit kepala 
<3 Badan akan berasa letih tanpa sebarang sebab 
<3 Berasa letih
<3 Stress
<3 Pembuangan air besar tidak lancar
<3 Susah bangun tidur 
<3 Susah tidur
<3 Bahagian keliling mata gelap 
<3 Bahagian-bahagian tertentu di permukaan kulit seperti di bahagian bawah lengan, celah paha dan sebagainya juga akan kelihatan gelap daripada warna asal kulit 
<3 Banyak angin, alahan, inflamasi pada sendi 
<3 Sinus 
<3 Berat badan meningkat 
<3 Kehadiran selulit 
<3 Perut kembung
<3 Mulut berbau
<3 Hilang tumpuan
<3 Senang cemas
<3 Cepat marah
<3 Masalah jerawat dan banyak lagi

** Apa itu TOKSIN? ** 

Toksin dalam tubuh manusia terjadi akibat pencemaran. Antaranya ialah pencemaran makanan akibat penggunaan bahan kimia secara berleluasa seperti racun perosak, racun serangga dan baja kimia untuk aktiviti pertanian.

Kesihatan menjadi lebih parah apabila manusia mengambil makanan yang mengandungi bahan pengawet, perasa tiruan, bahan tambahan dan sebagainya merupakan punca utama terjadi toksin dalam badan. Inilah sebabnya terjadi pelbagai penyakit seperti tumor, kanser, migrain dan sebagainya.

Di dalam sistem fisiologi tubuh, apabila seseorang itu sakit, badan sedang berusaha untuk menyingkirkan sisa-sisa buangan, mukus dan toksin yang menghalang fungsi tubuh.Toksin yang berada di dalam saluran darah akan di bawa ke pelbagai bahagian organ dan merosakkannya.


** Kesan TOKSIN kepada Badan Kita **

Hakikatnya, pengambilan makanan terlalu berasid seperti daging, makanan diperhalus seperti nasi, roti, gula, manisan, makanan goreng berminyak, protein berlebihan dan lain-lain adalah faktor yang menyumbang kepada masalah kesihatan. Di samping itu, makanan yang mengandungi bahan kimia seperti pengawet, pewarna dan perasa tiruan, antibiotik, racun perosak dan lain-lain.

Jika badan terlalu berasid serta berlaku proses penapaian dalam usus akan meningkatkan kandungan toksin di dalam badan. Toksin tersebut akan diserap dan melekat dalam darah yang menyebabkan terjadinya pelbagai masalah kesihatan atau penyakit. 

Penyakit akibat tindakbalas toksin dalam darah:

<3 Penyakit kulit 
       : terjadi apabila toksin dalam darah cuba keluar melalui kulit. Pengumpulan toksin di dalam kulit akan mengakibatkan penyakit seperti jerawat, furunkel dan lain-lain.

<3 Tumor 
       : berpunca daripada bahan buangan bertoksin yang berkumpul di pelbagai tisu badan.

<3 Demam 
       : proses semulajadi badan untuk membersihkan diri sendiri. Apabila sel darah putih menentang toksin di dalam badan, kadar metabolisme semakin cepat, mengakibatkan tubuh menjadi demam.

<3 Penyakit Jantung Dan Tekanan Darah Tinggi
       : toksin yang melekatkan di dalam darah akan menjejaskan kelancaran perjalanan darah. Ia menyebabkan jantung, bekerja lebih kuat untuk melancarkan perjalanan darah yang melalui saluran yang tersumbat. Ia akan mengakibatkan pembesaran jantung, sementara tekanan ke atas saluran tersumbat akan mengakibatkan tekanan darah tinggi. Di samping itu, buah pinggang dan sistem endoktrin dalam usaha membersihkan toksin akan merembes pelbagai jenis kimia yang menyebab terjadinya tekanan darah tinggi.

<3 Alergi, Asma, Pundi Hempudu Dan Karang, Pengerasan Saluran Darah, Sakit Sendi dan Sengal-Sengal Tulang, Sembelit, Perut Kembung, Barah Payudara, Kemerosotan Daya Seksual

Oleh itu, langkah awalan untuk menyembuhkan penyakit ialah dengan menyingkirkan toksin dan tidak semata-semata mengawal sebarang penyakit dengan ubat sahaja.


Hubungi saya untuk maklumat lanjut berkenaan 
PELBAGAI PRODUK GARAM BULUH
SMS/Whatsapp : Fadzlah 0197646299

Emel : nurulrahman189@yahoo.com



** MENCEGAH LEBIH BAIK DARI MENGUBATI

Bagaimana nak join bisnes ni?

Now kempen free trip ke SHANGHAI , CHINA!!

Nak tambah pendapatan? Gaji tak cukup? Nak renovate rumah parents tapi tak cukup duit? Nak kumpul duit untuk kahwin? Nak pergi melancong tapi takde duit?

Hanya bermula dengan RM50 anda boleh mendapat :

HASIL LUMAYAN DENGAN USAHA SETIMPAL
YANG PENTING DAPAT BANTU KELUARGA JUGA DIRI SENDIRI

bukan saja dapat tambah pendapatan, malah --->

Berpeluang MELANCONG FREE ke SHANGHAI, CHINA <----JUGA BESERTA USAHA YANG GIGIH



Nak tau lebih lanjut, PM/SMS/Whatsapp FADZ 0197646299 

@

emel/FB nurulrahman189@yahoo.com


Seminar Usahawan di Hotel Permaisuri, Melaka 2013

Wednesday, January 8, 2014

Donut Gebu & Comel

Bahan-bahan ( 20 - 25 biji ) 
3 cawan tepung gandum 
1 cawan air suam kuku 
2 sudu besar mentega 
6 sudu besar gula pasir (boleh kurang bagi yang tak suka manis) 
3 sudu besar susu pekat manis 
1 paket yis (jenama mauripan) 
1 biji telur 

Cara-cara 
Cairkan mentega dan ketepikan. 
Gula dan susu disatukan di dalam air suam, kacau supaya gula larut. masukkan yis, kacau lagi. Biarkan selama 10 minit. 
Pukul telur sedikit dan campurkan bersama mentega cair tadi. 
Selepas 10 minit yis akan naik berbuih-buih, masukkan pula mentega yang dicampur telur tadi.kacau. 
Masukkan campuran yis kedalam mangkuk yang berisi tepung gandum, gaul sebati dengan senduk kayu. biar adunan lagi selama 45 minit. 
Banyakkan tepung ditangan supaya adunan tak melekat.(adunan memang agak lembik). ambil sedikit adunan, bulatkan dan leperkan atas papan pencanai. tekan acuan donut yg telah dicelup sedikit tepung. 
Sediakan minyak untuk menggoreng. gunakan api sederhana. alih selalu supaya dapat warna yang sekata. setelah agak kekuningan bolehlah diangkat. Tabur gula caster atau hias dengan coklat cair dan ditabur dengan coklat rice.. 

Tuesday, January 7, 2014

Thursday, January 2, 2014

Testimoni Garam Buluh




 Azizah Ibrahim, 60, Skudai, Johor Bahru. 

Sejak mengetahui saya menghidap kencing manis tahun lalu, saya terlambat mendapatkan rawatan pakar untuk merawat penyakit ini. Pelbagai makanan tambahan dan ubat-ubatan tradisional diambil untuk mengurangkan penyakit ini sehingga menyukarkan saya untuk berjalan. 

Doktor memberitahu jika saya tidak mengamalkan diet yang seimbang, berkemungkinan kaki saya akan menjadi bengkak akibat kandungan gula yang tinggi dalam badan. 

Saudara-mara mencadangkan saya mencuba garam buluh untuk membantu mengurangkan penyakit kencing manis yang saya alami. 

Saya campurkan garam buluh bersama air suam dan sapukan pada bahagian kaki yang bengkak. 

Saya turut mengamalkan meminum air bersama campuran garam buluh pada setiap pagi dan sebelum tidur. 

Kini, saya tidak lagi menggunakan garam biasa dalam masakan, saya hanya gantikan dengan garam buluh. 

Alhamdulillah, dengan izin Allah, selepas setahun mengamalkannya, luka dan bengkak kencing manis pada kaki saya semakin mengecut dan syukur kerana kesan tindak balas garam buluh memang baik untuk penghidap kencing manis. 

Kini, saya berasa badan lebih sangat sihat dan lebih aktif.

Tiroid..........Apa tu? Bagaimana merawatnya

Hakikat sebenar, penyakit tiroid ini merbahaya hingga boleh membawa maut pada si pengidap jika tidak dirawat dengan segera.


Wanita lebih mudah untuk diserang penyakit tiroid berbanding lelaki. Empat nisbah satu penyakit tiroid menyerang wanita berusia 20 tahun ke atas kerana sebab dan alasan yang tidak diketahui hingga kini. Penyakit ini boleh berlaku semasa dan selepas kehamilan.





Punca penyakit Tiroid – Kelenjar tiroid ialah organ endokrin yang terletak di leher manusia. Fungsinya ialah mengeluarkan hormon tiroid. Antara hormon yang terpenting ialah Thyroxine (T4) dan Triiodothyronine (T3). Hormon-hormon ini mengawal metabolisma (pengeluaran tenaga)

Disebabkan terlalu banyak iodin di dalam makanan
  Tanda-tanda orang yang menghidapi hipertiroidisme:
        Bengkak di leher
        Cirit birit
        Degupan jantung bertambah, sentiasa berdebar-debar
        Gementar dan gelisah, terketar-ketar
        Haid tidak teratur, kurang atau tidak datang
        Kesuburan turun
        Penumpuan kurang
        Mata menjadi besar (bulging)
        Angin yang tidak menentu
        Kejang otot
        Oesteoporosis (kereputan tulang)
        Pengeluaran peluh banyak, bertambah. Kulit lembap
        Suhu badan naik, tak tahan panas
        Rambut tidak kuat
        Sukar bernafas
        Sukar tidur
        Tekanan darah naik
        Turun berat badan walaupun selera naik
        Lemah


    


    Hipotiroidisme
    Orang yang menghidap hypothyroidism pula tidak mempunyai hormon tiroid yang cukup.
    Tanda-tanda orang yang menghadapi hipotiroidisme-
        bengkak kaki
        ingatan terganggu
        lembap
        malas
        kuat tidur
        badan sering terasa sejuk dan boleh mengakibatkan masalah jantung


    Bagaimana cara untuk merawat penyakit kelenjar Tiroid?
    Pesakit yang mengalami penyakit HIPOTIROIDISME mudah dirawat, tetapi terpaksa mengambil hormon tiroksin seumur hidup. Dos ubat juga mungkin diubah secara berkala bergantung kepada aras hormon tiroid.
    Bagi yang mengalami sakit HIPERTIROIDISME pula, iodin beradioaktif diberikan untuk memusnahkan sebahagian kelenjar tiroid. Pembedahan juga salah satu daripada kaedah rawatan.
Walaupun dengarnya seperti menakutkan, tetapi penyakit ini tidak merbahaya sekiranya pesakit menerima rawatan dari peringkat awal.
Jadi sekiranya anda rasa diri anda ada tanda-tanda atau simptom-simptom yang dinyatakan di atas, jangan tunggu-tunggu lagi untuk berjumpa doktor.

Anda juga boleh mengamalkan garam buluh.......pendek kata, tukar garam biasa kepada garam buluh......anda tak rugi apa-apa..........tapi anda akan rugi jika tak tukar.

atau gunakan tilam BVSM  --klik sini : Tilam BVSM